Привіт! Ми — Penguin-team, агентство контекстної реклами, а це — наш блог про бізнес, маркетинг та РРС. Щомісяця ми випускаємо гайди, статті та інструкції про те, як працювати з eCommerce, брендувати, налаштовувати Google Рекламу та інші канали трафіку.
Наш блог читають маркетологи, SEM-фахівці та підприємці: його рекомендують на SEMConf та інших конференціях.
Ще більше унікальних матеріалів — в розсилці 👇 Підписуйтесь!
Отримувати ще більше унікальних матеріалів 👉🏻
Дякуємо за підписку!
Гайд з Google Ads (2022). Частина 8: метрики, KPI і оптимізація РК
28.01.2022
5 хвилин
easy
Зміст гайду:
Частина 1: інтерфейс і принципи роботи Google Ads;
Частина 2: основне про пошукову та контекстно-медійну мережу Google;
Частина 3: основне про пошукову мережу Google;
Частина 4: основне про контекстно-медійну мережу Google;
Частина 5: торговельні оголошення в Google Ads;
Часть 6: реклама в YouTube
Частина 7: ремаркетинг
- Частина 8: метрики, KPI і оптимізація РК
Частина 9: як писати рекламні оголошення
Тепер, коли ми розібралися в інтерфейсі, алгоритмі роботи Google Ads, налаштування рекламних кампаній в Пошуку, КММ, Покупках і на YouTube — саме час поговорити про те, а як оцінити ефективність рекламної кампанії. Які методи оцінки рекламної кампанії є? Які метрики рекламної кампанії контролювати в першу чергу? Все це — в цьому випуску. Буде корисно для тих, хто сам налаштовує РК, і для тих, хто замовляє настройку контекстної реклами у фахівців, щоб знати, як контролювати підрядників. За традицією: влаштовуйтеся зручніше, далі буде маса цікавого!
Що відстежувати — метрики рекламної кампанії
Нижче — список найважливіших метрик в Google Ads для аналізу ефективності рекламної кампанії в порядку від найменш до найбільш значущих. Знаючи і відстежуючи їх зміни, ви будете розуміти загальний стан РК і її результативність для бізнесу.
- Кліки. Просто кількість кліків на ваше оголошення.
- Покази / Impression. Дозволяє дізнатися, скільки разів користувачі бачили оголошення. Вважається кожен раз, коли воно з’являється на сторінці результатів пошуку або в КММGoogle.
- Клікабельність / Click Through Rate / CTR. Співвідношення, яке показує, як часто користувачі клацають на ваше оголошення після його перегляду — це дуже важливий показник ефективності реклами. CTR — це кількість кліків, розділена на число показів: (Кліки ÷ покази) * 100% = CTR.
- Наприклад, при 10 кліки і 50 показах CTR дорівнює 20% ((10 ÷ 50) * 100% = 20%). Google сприймає кликабельность як вказівку на релевантність реклами. І чим вище CTR, тим вище показник якості оголошення.
- Показник якості / Quality Score. Оцінка від 1 до 10, яку Google присвоює рекламній кампанії. Чим більше релевантні ваші оголошення для відвідувачів, тим вище показник якості і тим нижче ціна за клік (CPC). Також більш висока оцінка дає інші переваги, наприклад, більш високі середні позиції і більш високий відсоток отриманих показів.
- Середня вартість за клік / Average Cost Per Click. Середня сума, яку ви платите за клік по вашій об’яві з урахуванням того, що різні ключі і місця розміщення можуть мати різну максимальну вартість за клік. Розраховується як відношення загальної вартості кліків до їх числа.
- Середня позиція / Average Position. Показник від 1 до 7, який дозволяє оцінювати рейтинг вашої реклами в порівнянні з конкуруючими оголошеннями. Від рейтингу залежить порядок розміщення оголошень на сторінці.
- Відсоток отриманих показів / Impression Share. Це кількість отриманих показів, поділена на кількість можливих показів в процентах, тобто кількість виграних аукціонів в співвідношенні до можливих показів. Чим вище показник, тим ефективніше працює ваше оголошення, і вичавити з нього більший обсяг показів складніше. Частка показів може змінитися при появі нових конкурентів або більш агресивному призначення ставок в сегменті.
- Конверсія / Conversion. Конверсія — це будь-яка успішна дія, яку ви виділяєте: продаж продукту, завантаження файлу, замовлення зворотного дзвінка на сайті і так далі.
- Вартість за конверсію / Cost Per Conversion. Це ваша загальна вартість оголошення, розділена на кількість конверсій. Якщо ви витратили 50 $ і отримали 25 конверсій, то вартість за конверсію становить 2 $. Також показник називають Cost Per Acquisition і Cost Per Action (CPA).
- Коефіцієнт конверсії / Conversion Rate. Це кількість конверсій, поділена на кількість кліків. Наприклад, якщо у вас є 5 конверсій зі 100 кліків, то ваш коефіцієнт конверсії становить 5%.
Тепер давайте перейдемо до надзвичайно важливих показників ефективності рекламної кампанії:
- Повернення інвестицій / Return on Investment / ROI. Дуже простий розрахунок: загальна сума зароблених грошей за вирахуванням витрат, виражена у відсотках або пропорції, яка показує окупність вкладень. Наприклад, ви витрачаєте 100 $, а з продажу заробляєте 400 $, чистий дохід — 300 $. Це означає, що ваш ROI становить 1:3 або 300%.
- Рентабельність інвестицій в рекламу / Return On Ad Spend / ROAS. Той же розрахунок, що і ROI, тільки стосується виключно рекламних витрат.
- Вартість за продаж / Cost Per Sale. Зазвичай наведених на сторінку через оголошення лидів потрібно конвертувати в продаж за допомогою додаткових дій: телефонних переговорів, зустрічей і т.д. Це означає, що через сервіс неможливо 100% точно підрахувати витрати на продаж товарів. Таким чином, вартість за конверсію майже завжди буде менше реальної вартості за продаж — якщо тільки конверсія не є продажем (як в e-commerce). Важливо пам’ятати про це, щоб правильно розраховувати рентабельність бізнесу.
- Коефіцієнт закриття угоди або коефіцієнт продажів / Closing Rate або Sales Rate. За тим же принципом, як є коефіцієнт конверсії, існує і коефіцієнт закриття угоди, тобто коефіцієнт продажів. Наприклад, у вас є 100 потенційних клієнтів і 20 закритих угод по ним. Таким чином, коефіцієнт закриття угод становить 20%.
Як відстежувати — метрики рекламної кампанії
У тому, що потрібно відстежувати, розібралися. Саме час розібратися, як це робити правильно. А робити це правильно за допомогою UTM и ValueTrack, звичайно.
Отже, UTM-мітки додаються в URL і дозволяють відстежувати трафік за джерелами заходу, кампаніям, цілям і ключам, через які користувач знайшов оголошення. У той же час Google Ads дозволяє використовувати додаткові параметри — як ValueTrack. Параметри ValueTrack додаються в URL в фігурних дужках — {}. Їх можна використовувати в кінцевих URL, шаблонах відстеження та спеціальних параметрах. Тобто вбудовуються вони за принципом UTM-міток, але дозволяють відстежувати більше різних характеристик.
Ось список найкорисніших, з нашої точки зору, параметрів:
1. {Network} — показує тип мережі, де g — пошукова мережа, s — пошукові партнери, d — КММ.
2. {Placement} — майданчик показу оголошення в КММ (вказується адреса сайту).
3. {Adposition} — позиція оголошення в Пошуку (для оголошень у КММ буде використано значення none). Вказується в порядку сторінка / розташування / позиція. Наприклад, значення 1t2 розшифровується:
- 1 — перша сторінка;
- t — top, тобто вгорі;
- 2 — друге місце.
4. {Creative} — числовий ідентифікатор оголошення.
5. {Keyword} — ключ, за яким було показано оголошення.
6. {Device} — тип пристрою, з якого було знайдено оголошення, зі значеннями:
- m — mobile, мобільний.
- t — tablet, планшет.
- c — computer, десктоп.
Для налаштування ValueTrack потрібний параметр додається в шаблон відстеження. Налаштовується цей параметр при створенні кампанії / групи оголошень в блоці Параметри URL оголошення (додатково).
Сам Google радить ставити ці настройки на рівні облікового запису.
Детально про ValueTrack читайте в Довідці Ads О параметрах ValueTrack, Як використовувати параметри ValueTrack та Як налаштувати відстеження за допомогою параметрів ValueTrack.
Як масштабувати РК — оптимізація рекламної кампанії в Google Ads
Ясна річ, отримувати вигоду можна і при РК з базовими налаштуваннями, без тестування нововведень і глибокого опрацювання. Однак завжди можна робити більше, крутіше і краще. Лайфхаків і тонкощів в налаштуванні реклами вистачає, але ми наведемо лише парочку речей, на які варто звернути увагу, якщо ви плануєте масштабувати свої рекламні кампанії і підвищувати їх ефективність для клієнтського бізнесу.
Допоміжні сервіси — оптимізація рекламної кампанії
Отже, якщо ви робите масштабні зміни в міру управління і розширення свого облікового запису, спробуйте використовувати редактор Ads — це безкоштовний інструмент Google.
1. Його можна використовувати офлайн, скачавши прямо на ПК один або кілька своїх акаунтів. Так ви зможете займатися налаштуваннями навіть без підключення до мережі.
- Через редактор можна змінювати налаштування в усіх акаунтах, шукати, замінювати і редагувати оголошення, націлювати, управляти мінус-словами, переглядати і аналізувати помилки, копіювати або переміщювати елементи між кампаніями або групами оголошень, скасовувати і повторювати зміни в будь-якій кількості груп і кампаній, створювати копії аккаунта або кампаній, задавати «особливі умови» для автоматичної перевірки всіх кампаній. Все це дозволяє поліпшувати рекламну кампанію.
- Інструмент надає статистику по всіх кампаній і підгрупах кампаній на прив’язаних акаунтах.
Для аналізу ключів в кампаніях конкурентів використовуйте інструменти типу Serpstat. І ніколи не припиняйте розширювати списки ключових слів і шукати їх нові варіанти, щоб ви могли коригувати ставки для своїх брендів, конкурентів, загальних і багатоцільових ключових слів. Саме для збору ключів ми розробили сервіс FindKeywords tool, а для мінус-слів — розширення для браузера NegativeKeywords tool. Інструменти робили, як для себе, тому вони максимально прості і максимально функціональні одночасно. Дивіться самі.
Advse покаже сайти конкурентів за заданими ключовими словами і видасть список запитів, за якими вони рекламуються.
Ще для аналізу конкурентів знадобиться Spywords, дозволяє: з ним ви зможете дізнатися приблизні ставки по оголошеннях конкурентів і подивитися самі оголошення в текстовому форматі.
Орієнтування та продажу — оптимізація рекламної кампанії
Так, можна отримувати конверсії і з РК з одним рівнем таргетингу, але пам’ятайте, що ми говорили про «принципі бургера». Чим більше шарів — тим «смачніше». Так що спробуйте затестити кілька шарів цільових критеріїв, щоб оптимізувати рекламні кампанії в КММ для ще більшої віддачі.
А головне: пам’ятайте, що Google Ads — це просто генератор трафіку. Не машинка для конверсій і продажів. Не магічний постачальник готових клієнтів. Щоб отримати хороший результат, потрібно набагато більше, ніж просто створити обліковий запис Ads і налаштувати парочку РК.
Якщо у вас корпоративний сайт, subscribe-продукт або лендінг, то схематично процес продажів виглядає так:
Те ж працює і для e-commerce, де процес виглядає так:
Щоб домогтися успіху в PPC, важливо тестувати різні цільові сторінки, стежити за коефіцієнтами конверсії і оптимізувати їх. Після цього важливо грамотно перетворювати конверсії в реальні продажі — а тут вже потрібно працювати над оптимізацією продажів, щоб покращувати коефіцієнт закриття, або придумувати новий оффер для підвищення прибутковості з будь-яких конверсій.
І тут ми приходимо до важливого висновку: важливо не кількість конверсій, важлива якість продажів як бізнес-процесу.
Якщо продажі в компанії поставлені якісно,
Так що перший пріоритет для бізнесу все-таки полягає в поліпшенні коефіцієнту конверсії, що дозволить працювати з меншою кількістю кліків і економити гроші на рекламному бюджеті.
І на цьому ми можемо підвести з вами фінальну межу в нашому ультимативному Гайду по Google Ads. Ми пройшли з вами всі етапи створення РК, розібралися в тонкощах робочих мереж Ads, дізналися тонну хаків і стали ще на сходинку ближче до грамотної та ефективної РРС-рекламі.
Є питання? Чи не знайшли інформацію з якоїсь з тем? Хочете розібратися детальніше в чомусь? Пишіть в коментарі і висловлюйте свою думку — ми раді допомогти 🙂
Все-таки вирішили віддати ведення контекстної реклами фахівцям? Замовляйте налаштування контекстної реклами у Penguin-team!
Зміст гайду:
Частина 1: інтерфейс і принципи роботи Google Ads;
Частина 2: основне про пошукову та контекстно-медійну мережу Google;
Частина 3: основне про пошукову мережу Google;
Частина 4: основне про контекстно-медійну мережу Google;
Частина 5: торговельні оголошення в Google Ads;
Часть 6: реклама в YouTube
Частина 7: ремаркетинг
- Частина 8: метрики, KPI і оптимізація РК
Частина 9: як писати рекламні оголошення